Nastup Akademskog zbora Vladimir Prelog u Bosanskoj Krupi 2009.

Nastup Akademskog zbora „Vladimir Prelog“ u Bosanskoj Krupi 2009.
Sezonu 2009./10. Zbor je započeo polovicom mjeseca rujna, kada smo se odmoreni i željni druženja i pjesme okupili kako bi započeli s probama. Mjesto radnje – Marulićev trg, vrijeme radnje – ponedjeljak i četvrtak u 19 sati. Uvijek je lijepo vidjeti dobro poznata lica nakon ljetne stanke, a i poneko novo bi – kao pjevačko pojačanje – dobro došlo.

Planovi za ovu sezonu bili su ambiciozni, ali neke, zbog loše financijske situacije, nažalost, nećemo moći ostvariti. Cijeli je zbor vrlo srčano krenuo s probama, jer nas je već koncem mjeseca studenog čekalo gostovanje u Bosanskoj Krupi na „2. regionalnoj smotri horskog stvaralaštva“.

Raspoloženje na našim probama uvijek je dobro, pa čak i onda kada „br(b)ljamo“ malo više nego inače. Naša je dirigentica vrlo energična mlada dama, pa kada ona podvikne, krivulja naše koncentracije naglo skoči nebu pod oblake.

U kišnu i tmurnu subotu 28.11. s naše uobičajene „štacije“ u Pierottijevoj ulici krećemo. Prije polaska uobičajena provjera dokumenata, naočala, nota i drugih sitnica potrebnih za put. Kiša nas prati sve do Hrvatske Kostajnice, gdje stajemo na kraći odmor. Tu nas dočekuje mama naše Dijane s neizbježnim vrhunskim kolačima – hvala mama. Nakon kraćeg zaustavljanja na granici nastavljamo put.

Vrijeme se popravlja, sunce sramežljivo proviruje kroz oblake i ljepota Une, čijom dolinom putujemo, mnoge ostavlja bez riječi. Oko 14 sati stižemo pred restoran „Alga“ na ručak, koji je, zar to treba posebno naglasiti, odličan. Žurimo u hotel kako bi se smjestili u sobe i malo odmorili, jer program počinje već u 19 sati. Dan ranije, u petak nastupili su zborovi: Mješoviti hor KUD-a „Grmeč“ iz Bosanske Krupe, Mešani pevski zbor „Revoz“ iz Novog Mesta, Slovenija i Mješoviti hor „Davorin Jenko“ udruženja Slovenaca „Triglav“ iz Banja Luke.

U subotu je prvi nastupio zbor Akademskog kulturnog centra univerziteta u Sarajevu „Seljo“ i zatim je došao red na nas. Uz upozorenje naše dirigentice o akustici dvorane penjemo se na pozornicu. Vrlo solidno izveli smo slijedeći program:

Tomas Luis de Victoria –Ave Maria
tradic. iz plemena Zulu – Siyahamba
tradic.iz plemena Zulu – The Lion Sleeps Tonight, solo Antonija Ivković
tradic.iz Zagreba – Moja mala zove se Mici

Organizatori su svakom zboru – pa tako i našem – priredili poklon u znak zahvale i sjećanja za nastup. Jasno, uzvratili smo i mi skromnim pokolonom s naše strane. Naša članica Zdenka L. je za svoj kratki tekst, u kojem je opisala dojmove prošlogodišnjeg nastupa, također dobila nagradu.

Poslije nastupa ponovno smo se zaputili u „Algu“ na večeru i zajedničko druženje. U nedjelju smo, nakon doručka, još jedanput prošetali gradom i nakon završenog Okruglog stola dirigenata i predsjednika zborova, zaputili se u Zagreb.

Zaista je teško naći riječi kojima bi se opisali naši domaćini i njihova gostoljubivost. Organizacija jednog takvog događanja zahtijeva puno rada, strpljivosti i novaca. Sve to naši domaćini odrađuju s puno ljubavi i dobre volje. U nadi da ćemo se vidjeti i iduće godine upućujemo im zahvalu stihovima prigodne pjesme.

Oj ti Krupo, grade lijepi,
U tebi su dobri ljudi, naši prijatelji.
Stojim na mostu, gledam Unu kako teče,
Kad me neki zvuk tu zateče.
Dal’ su ševe il’ su labudovi?
Nit’ su ševe niti labudovi,
Već to iz sveg glasa pjevaju zborovi.
Una na svojim brzacima pjesmu nosi
I kao da se njome ponosi.
Tri dana u godini njene su vode zelenije,
Obale šarenije, vrtovi ljepše mirišu,
A sve duše u ritmu muzike dišu.
Manje je važno dal’ netko pjeva „falš“,
Važno je pritom koliko duše daš.
Pjesma nam pomaže da preskočimo granice
U koje smo se stisli, jer